1. Všeobecná ustanovení
1.1 Těmito obchodními podmínkami se řídí všechny dodávky firmy PERPET, s.r.o.
Smlouva mezi PERPET, s.r.o. a obchodním partnerem je uzavřena dnem podpisu
smlouvy nebo dnem potvrzení objednávky.
1.2 Uzavřením kupní smlouvy akceptací nabídky firmy PERPET, s.r.o. dochází
k přijetí těchto obchodních podmínek v celém rozsahu, nejsou-li písemně přijaty
specifické obchodní podmínky, vztahující se k danému konkrétnímu obchodnímu vztahu
a výslovně modifikující tyto Všeobecné obchodní podmínky v jednotlivých ustanoveních.
2. Poptávka a nabídka
2.1 Firma PERPET, s.r.o. zpracovává a zasílá nabídky zdarma. Zpracování a zaslání nabídky
nelze na firmě PERPET, s.r.o. kýmkoliv a jakýmkoliv způsobem požadovat.
2.2 Poptávka musí být zaslána písemně nebo elektronickou poštou a musí obsahovat
veškeré technické požadavky, úplnou a řádnou výkresovou dokumentaci na poptávaný
předmět smlouvy, není-li součástí poptávky jeho konstrukce a jiná specifikace předmětu
poptávky.
2.3 Údaje uvedené v nabídce jsou závazné, případné požadavky na změny musí být
provedeny písemně po dohodě s PERPET, s.r.o.
3. Objednávka
3.1. Potvrzování objednávek:
a) Objednávka musí obsahovat technické a obchodní podmínky a nebo odkaz na tyto
podmínky uvedené při nabídce. Případné pozdější změny těchto nabídek musí být
projednány a oboustranně písemně odsouhlaseny. Veškeré náklady spojené se změnou
technických podmínek jdou k tíži navrhovatele změny.
b) Až do okamžiku potvrzení objednávky mohou smluvní strany odstoupit od zamýšleného
kontraktu bez jakýchkoli majetkových nároků a závazků.
3.2 Storno objednávek:
a) V případě stornování objednávky může PERPET, s.r.o. uplatnit nárok na náhradu
škody ve výši prokázaných nákladů spojených se zahájením realizace kontraktu
(objednávky). Smluvní strana, která objednávku stornovala, musí tyto náklady uhradit
způsobem uvedeným v následujícím odstavci.
b) Uplatnění nároku ad a) musí být provedeno písemně bez zbytečného odkladu, nejpozději
však do deseti pracovních dnů ode dne stornování objednávky s tím, že příslušná uplatněná
částka musí být ve prospěch PERPET, s.r.o., smluvní stranou, která objednávku
stornovala, uhrazena nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne doručení příslušného
vyúčtování takové částky ze strany PERPET, s.r.o. Platí právní domněnka, že příslušné
vyúčtování bylo řádně doručeno 5. den ode dne jeho odeslání z kteréhokoliv poštovního úřadu.
c) Nárok nemůže být uplatňován v případě, že PERPET, s.r.o., není schopen plnit závazek
vyplývající ze smlouvy nebo potvrzené objednávky z technologických důvodů, které
nebyly známy při sjednávání kontraktu.
3.3 Dodatečné změny objednávky:
a) Jakékoliv dodatečné změny je PERPET, s.r.o. povinen akceptovat jen v případě, že
doposud nebylo započato s přípravou výroby nebo samotnou výrobou objednaného
výrobku. U rozpracované výroby je firma PERPET, s.r.o. oprávněna vyúčtovat
vynaložené náklady a kupující je povinen tyto náklady řádně uhradit.
4. Balení
4.1 V případě zvláštního požadavku na balení předmětného výrobku (zboží) je nutno tento
požadavek písemně sjednat při uzavírání smlouvy.
4.2 Ve sjednaný den vyskladnění zboží jsou vyhotoveny všechny následující dokumenty
k danému zboží: faktura (daňový doklad), dodací list (balicí), osvědčení o jakosti výrobku,
prohlášení o shodě, a v případě požadavku měřící protokol.
5. Povinnosti při převzetí zásilky
5.1 Při přebírání zásilky od firmy PERPET, s.r.o. vzniká příjemci oznamovací povinnost o ¨
doručení zásilky. Tato povinnost je splněna řádným podpisem oprávněné osoby na
dodacím listu, který musí být doručen firmě PERPET, s.r.o.
5.2 V případě zjištění poškození zboží je příjemce povinen:
a) Je-li poškození zjevné na první pohled je příjemce zboží povinen informovat firmu
PERPET, s.r.o. ihned při převzetí zásilky a to zápisem do nákladového listu či CMR.
Dále je příjemce povinen vyhotovit zápis o škodě a tento zápis musí potvrdit svým
podpisem i osoba, která zásilku doručila.
b) Odběratel je povinen při příjmu plnění dle uzavřené smlouvy toto plnění řádně
zkontrolovat a bez zbytečného odkladu oznámit dodavateli veškeré zjevné vady. Dále je
povinen tam, kde to přichází v úvahu, prověřit kvalitu a funkčnost dodávky a oznámit bez
zbytečného odkladu i vady, které při prvotní přejímce nebyly zjištěny vizuální
kontrolou. Zjištěné vady musí být oznámeny písemně.
5.3 Smluvní partner odpovídá firmě PERPET, s.r.o. za škodu vzniklou nedodržením
povinnosti při převzetí zásilky.
6. Platební podmínky
6.1 Firma PERPET, s.r.o. poskytuje služby a zboží v pevně stanovených cenách
dohodnutých při cenové nabídce nebo při potvrzení objednávky. Do ceny jsou zahrnuty
veškeré náklady spojené s výrobou, manipulací a balením. Je-li tak uvedeno v cenové
nabídce, je v ceně zahrnuta doprava a manipulace spojená s ní.
6.2 Platba kupujícího (odběratele) bude provedena na základě vystaveného daňového dokladu
– faktury, jejíž splatnost pro tuzemské subjekty je 14 kalendářních dní, pro zahraniční
subjekty je 30 kalendářních dní, není-li písemně dohodnuto jinak a počíná svůj běh dnem
odeslání. V případě nezaplacení daňového dokladu - faktury ( dále jen faktura ) v termínu
splatnosti, postupuje firma PERPET, s.r.o. v souladu s obecně platnou právní úpravou .
6.3 Jestliže dílčí faktura nebo faktura nebudou obsahovat dohodnuté náležitosti, je objednatel
oprávněn tyto doklady doporučeně poštou či kurýrem proti potvrzení vrátit zhotoviteli.
Tato skutečnost však musí nastat do data splatnosti uvedených dokumentů. Po vrácení
faktury je zhotovitel povinen vystavit nový předmětný doklad se všemi náležitostmi.
Lhůta splatnosti je shodná jako u vrácené faktury a počíná svůj běh dnem odeslání. Do
doby, než je vystaven nový předmětný doklad s novou lhůtou splatnosti není objednatel v
prodlení s placením.
6.4 Jestliže dojde prokazatelně z důvodů na straně banky k prodlení s proveditelnou
platbou není objednatel po tuto dobu v prodlení, je však povinen tuto skutečnost prokázat.
6.5 Případná změna sjednané ceny je možná pouze písemnou dohodou a PERPET, s.r.o. , si
vyhrazuje právo vyvolat nové jednání o ceně v případě, že vstupní ceny materiálu, který
není dodán objednatelem nebo služeb ( kooperací, subdodávek ), vzrostou v průběhu
plnění kontraktu o více než 5 %.
6.6 Vlastnictví k předmětu díla (dle uzavřené smlouvy, popř. příslušné objednávky) přechází
ze zhotovitele na objednatele dnem úplného zaplacení sjednané ceny díla a jejího
příslušenství a splněním případných dalších náležitostí dle smlouvy.
7. Smluvní sankce
7.1 Zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli smluvní pokuty v těchto případech:
a) v případě prodlení s dokončením díla smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dohodnuté ceny díla za každý den takového prodlení
b) 0,05% sjednané ceny reklamované části díla za každý den prodlení se zahájením odstraňování vady nebo nedodělku reklamovaného při převzetí díla nebo v záruční době, k níž se zhotovitel zavázal v určitém termínu, a to za každý den prodlení.
7.2 Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,1 % denně z
účtované částky za prodlení se zaplacením zálohy, dílčí faktury – daňového dokladu nebo
faktury - daňového dokladu.
7.3 Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo věřitele na náhradu škody.
8. Ukončení smluvního vztahu
8.1 Smluvní strany mohou smlouvu ukončit dohodou nebo odstoupením s tím, že dohoda i
odstoupení musí mít písemnou formu, jinak jsou neplatné.
8.2 Objednatel nebo zhotovitel mají právo od smlouvy odstoupit v případě podstatného
porušení smluvní povinnosti stanovené v dané smlouvě, těchto Všeobecných obchodních
podmínkách PERPET, s.r.o., nebo ve speciálních obchodních podmínkách dohodnutých
stranami v konkrétním obchodním případě.
8.3 Za okamžik odstoupení od dané smlouvy se považuje pátý den odeslání písemného
odstoupení od dané smlouvy smluvní stranou druhé smluvní straně na její adresu
uvedenou v dané smlouvě (objednávce), přičemž se má za to, že písemné odstoupení od
dané smlouvy bylo druhé smluvní straně doručeno pátý den ode dne jeho odeslání
smluvní stranou z kteréhokoliv poštovního úřadu.
8.4 Za podstatné porušení smlouvy pokládají smluvní strany zejména porušení těchto
smluvních závazků :
a) prodlení objednatele s předáním řádných podkladů pro zhotovení díla nebo materiálů pro
zhotovení díla, které se zavázal k tomuto předat zhotoviteli,
b) prodlení zhotovitele s konečným, ev. dle této smlouvy korigovaným termínem pro
dokončení díla, které bude delší než 30 kalendářních dnů,
c) prodlení objednatele se složením zálohy, byla-li sjednána, po dobu delší než 30 dnů.
8.5 V případě odstoupení od smlouvy smluvní strany provedou inventuru a vyúčtování dosud
provedených prací na díle.
9. Ostatní podmínky
9.1 Zjistí-li zhotovitel ( dodavatel ), po vzniku smlouvy, že předchozí plnění nebylo včas
odběratelem uhrazeno, je oprávněn podle svých technologických a výrobních možností
posunout odpovídajícím způsobem sjednaný termín plnění, přičemž tímto postupem
nedochází k žádnému porušení smlouvy, nebo může od smlouvy zhotovitel odstoupit
nebo podmínit termín splnění sjednaného závazku zaplacením všech dosud neuhrazených
splatných pohledávek za odběratelem.
9.2 Smluvní strany se výslovně dohodly, že veškeré majetkové spory, které by vznikly
z uzavřeného kontraktu, jakož i spory, které vzniknou v souvislosti s uzavřeným
kontraktem včetně její platnosti, výkladu, realizace či ukončení, práv z tohoto právního
vztahu přímo vznikajících (dále jen spory), případně vzniklých v budoucnu z jiných
vztahů mezi stranami tohoto kontratu, budou rozhodovány v rozhodčím řízení
s vyloučením pravomoci obecných soudů, jak to umožňuje zákon 216/94 Sb. o rozhodčím
řízení a výkonu rozhodčích nálezů. Strany se dohodly, že spory bude rozhodovat rozhodce
Ing. Jiří Hudera,Lánecká 970, 582 91 Světlá nad Sázavou nebo jiný rozhodce ustanovený
Sdružením nezávislých rozhodců ČR o.s., IČ 270 44 459 a jmenovaný stranou žalující, a
to tak, že bude rozhodovat podle zásad spravedlnosti, na základě písemných podkladů, bez
nutnosti konání ústního jednání ve věci. Strany se dohodly, že doručovací adresou bude
vždy adresa uvedená v dané smlouvě. Pokud strana změní sídlo nebo se z uvedené adresy
přestěhuje, je povinna tuto změnu do 7 dnů od této změny písemně ohlásit druhé straně,
jinak bude písemnost zaslaná straně na adresu uvedenou v dané smlouvě považována za
doručenou 10. dnem uložení v poštovní přepravě.
9.3 Při zpoždění kontrahenta se zadáním parametrů, které jsou potřebné pro splnění
závazku, vyhrazuje si PERPET, s.r.o. , právo splnit závazek ve lhůtě prodloužené o
časový úsek zpoždění, nebude-li písemně dohodnuto jinak. Při zpoždění v zadání delším
než 15 dnů si vyhrazuje PERPET, s.r.o., právo jednostranně odstoupit od smlouvy a
účtovat nezbytně vynaložené náklady do okamžiku odstoupení od smlouvy.
9.4 V případě dopadu vyšší moci na možnosti plnění kontraktu nebudou si účastníci vzájemně
účtovat sankce.
9.5 Odběratel je oprávněn v průběhu provádění díla provést kontrolu kvality prací a
použitých materiálů. Při kontrole je zhotovitel povinen předložit objednateli
výsledky všech do té doby provedených zkoušek, důkazy o jakosti použitých materiálů,
certifikáty a atesty. Jestliže objednatel zjistí, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se
smluvními povinnostmi, má objednatel právo požadovat, aby zhotovitel odstranil zjištěné
vady a dílo prováděl v souladu se smlouvou.
9.6 Zhotovitel je oprávněn v průběhu provádění díla upozornit objednatele na
nevhodnost jeho pokynů nebo předané dokumentace nebo materiálu, předloženého
objednatelem ke zhotovení díla. Toto upozornění musí mít písemnou formu. V takovém
případě je povinen se k tomuto upozornění objednatel bez zbytečného odkladu vyjádřit
písemnou formou. Jestliže nevhodné pokyny nebo vady ve výrobní dokumentaci nebo
nevhodný materiál budou znamenat nemožnost provádět dílo řádně a včas, je objednatel
povinen učinit veškerá opatření, aby v provádění díla mohlo být pokračováno řádně. Po
dobu odstraňování závadného stavu v důsledku upozornění objednatele zhotovitelem až do
předložení písemného stanoviska objednatele, není zhotovitel v prodlení. Jestliže
objednatel nadále písemným sdělením trvá na tom, aby dílo bylo zhotovováno ve
smyslu původních pokynů či dokumentace nebo z jím předloženého materiálu,
případně v původně sjednaném čase, nenese zhotovitel odpovědnost za nemožnost
dokončit dílo nebo za vady díla po jeho dokončení. V případě, že setrvání objednatele na
původních pokynech má za následek prodloužení výrobních časů a objednatel setrvá na
původním termínu zhotovení, má zhotovitel právo odstoupit od smlouvy a je oprávněn
objednateli účtovat náhradu škody, která mu tím vznikla. Pokud v takovém případě
zhotovitel zjistí, že nelze dílo dokončit, je oprávněn přerušit práce a v takovém
případě není v prodlení se zhotovením díla. Trvá-li přerušení prací déle než tři měsíce, je
zhotovitel oprávněn od smlouvy jednostranně odstoupit pro podstatné porušení smluvních
povinností ze strany objednatele a je oprávněn objednateli účtovat náhradu škody, která mu
tím vznikla.
9.7 Nejsou-li dohodnuty jiné technické parametry, řídí se kvalitativní ujednání podnikovými
standardy zhotovitele. Odběratel prohlašuje, že se s uvedenými standardy řádně seznámil
před uzavřením smlouvy (podáním objednávky) a v plném rozsahu je akceptuje.
9.8 Technické parametry, které nebyly dohodnuty, nemohou být později předmětem
reklamace. V případě sporu o naměřené hodnoty některého parametru, kdy výstupní
kontrola zhotovitele vykazuje jiné hodnoty než vstupní kontrola odběratele, jsou
rozhodující údaje zjištěné subjektem na němž se obě strany shodnou.
10. Závěrečná ustanovení
Veškeré změny a doplňky těchto Všeobecných obchodních podmínek PERPET, s.r.o. lze činit pouze písemnou formou, jinak jsou neplatné.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou součástí dokumentace konkrétního smluvního vztahu a jsou pro strany daného smluvního vztahu závazné v rozsahu, jak je uvedeno pod bodem 1. těchto Všeobecných obchodních podmínek PERPET, s.r.o.
V případech, které neupravují, platí obecně závazná právní úprava právního řádu České republiky.
V Hradci Králové 20. října 2009
PERPET s.r.o., Hradec Králové